Ondanks het coronavirus toch in contact met je klanten!
Het coronavirus, een killer.. Niet alleen voor de gezondheid maar ook voor economie is het erg zwaar. Want had jij tot vorige week namelijk veel contact met je klanten? Kwam je bij ze thuis of kwamen ze bij jou? Had je een winkel waar je mensen persoonlijk advies gaf?
Helaas, dat kan even niet meer. De gezondheid is te belangrijk! Maar wat moet je nu doen..? Voor heel veel bedrijven is het op dit moment erg moeilijk want veel beroepen kan je niet digitaal doen. Virtueel iemands haren knippen is bijvoorbeeld niet echt een optie.. Of een massage geven.. Beetje lastig.
Denken in mogelijkheden
Gelukkig zijn er heel veel beroepen waarbij je het wel digitaal kan doen! Misschien niet op de manier dat je gewend bent en misschien ook niet optimaal, maar beter dan niets!
Heb je bijvoorbeeld een winkel waarbij je advies geeft aan de klant over de producten..? Dan zou je dit bijvoorbeeld kunnen doen via social media of je webshop! Verkoop de producten via internet en laat ze advies vragen via social media. Ik weet is makkelijker gezegd dan gedaan.. Maar we moeten in mogelijkheden denken!
Een andere optie is bijvoorbeeld beeldbellen! Bijna iedereen heeft wel eens van Skype gehoord.. Maar er zijn betere alternatieven en er zijn zo veel mogelijkheden om toch in contact te blijven met je klanten! Telefonisch contact is namelijk toch minder persoonlijk, je kan elkaar niet zien en mist daardoor emotie en lichaamstaal. Via ZOOM kan je dit allemaal wel!
Bijvoorbeeld een klant van mij (Steenrijk Hypotheek) die normaal altijd bij de klant thuis komt voor de gesprekken. Heel fijn natuurlijk, maar op dit moment niet haalbaar.
Dus hebben we vandaag ZOOM voor hem geregeld zodat hij toch in contact kan blijven met zijn bestaande klanten maar ook nieuwe klanten zo makkelijk een intake kan aanbieden. Allemaal in de veiligheid van zijn eigen huis en die van de klant uiteraard.
Hoe werkt ZOOM / beeldbellen dan?
In onderstaande video laat ik jullie zien hoe ZOOM werkt en hoe jij gratis alsnog in contact kunt blijven met je klanten.
De stappen zijn als volgende:
- Maak een account op ZOOM.us
- Na activatie van je account kun je bij Meetings een ZOOM afspraak inplannen.
- Plan daar de afspraak in en deel de link met je klant via bijvoorbeeld de mail.
- Host de meeting op de afgesproken tijd via meetings, je kan dan op start meeting klikken.
- Tijdens het beeldbellen zijn er ook een aantal opties, zoals het opnemen van het gesprek (beeld en audio). Zo kan je dit later nog eens terugkijken/luisteren en kan je je tijdens het gesprek volledig focussen op het gesprek ipv aantekeningen maken.
Ik hoop dat ik met deze uitleg wat ondernemers heb kunnen helpen om toch contact te kunnen houden met hun klanten. Ik heb verder geen deal ofzo met ZOOM (I wish xD) maar wil gewoon ondernemers helpen die hier bijvoorbeeld nog niet van af weten. Tijdens deze tijden moeten we als ondernemers en helemaal de kleine ZZP’ers elkaar steunen! Dus ik hoop dat jij er iets aan hebt gehad of misschien weet je iemand anders die hier wat aan heeft, dan kan je dit altijd delen met die gene!
En lukt het je niet om dit in te stellen, dan kan je mij altijd even bellen (0618911956) , mailen (info@setdc.nl) of een whatsapp bericht sturen en dan help ik je met alle liefde om toch in contact te blijven! Laten we elkaar helpen in deze tijden!
Heb je verder hulp nodig om na te denken bijvoorbeeld over creatieve oplossingen voor je bedrijf nu? Ik sta altijd open om met ondernemers te sparren over hun bedrijf! Misschien kunnen we samen een goede oplossing vinden! Samen staan we sterk!
Je hebt een ZOOM invite gekregen.. Wat nu?
In het filmpje hieronder leg ik uit wat je moet doen als je een ZOOM invite hebt gekregen en het allemaal nieuw voor je is.