Tip van de week
Een online booking optie
Hoe fijn zou het zijn als jouw klanten zelf een afspraak kunnen inplannen op jouw website? Dat klanten zelf een datum en tijd kunnen kiezen en dit dan meteen in jouw agenda komt te staan. Op die manier hoeft een klant niet te bellen maar kunnen ze snel even een afspraak inplannen.
Dit kan voor verschillende doelen gebruikt worden, bijvoorbeeld een kennismakingsgesprek, een advies gesprek, een les of cursus.
Bookly
Een tool die ik veel gebruik is Bookly, deze tool kan je koppelen aan jouw Google agenda (Outlook is ook mogelijk, extra kosten) en op die manier komen nieuwe afspraken in jouw agenda te staan. Maar ook worden de tijden geblokkeerd voor de klant in de booking tool als jij al een afspraak hebt staan in jouw agenda op die tijd. Bijvoorbeeld als ik op maandag om 11 uur een afspraak in mijn agenda heb staan kan een klant niet op maandag om 11 uur een afspraak inplannen.
Ook heb je veel controle over welke afspraken er gemaakt kunnen worden, hoe lang deze afspraken duren, hoeveel tijd voor en na een afspraak gereserveerd moet worden, welke uren jij werkt, keuze uit personeel en nog veel meer. Daarnaast kan je er ook een betaling aan koppelen, op die manier kan je ervoor zorgen dat mensen meteen betalen voor een bepaalde afspraak.
Als een klant een afspraak maakt krijgt de klant een email met daarin de details van de afspraak. Je kunt er ook voor zorgen dat een afspraak eerst nog bevestigd moet worden voor deze definitief is. Ook jij krijgt een email met de aanvraag van de afspraak.
Videobellen
Bookly heeft steeds meer opties erbij gekregen, bijvoorbeeld de optie om ZOOM te koppelen en in ZOOM ook meteen de afspraak te zetten. De klant en jij krijgt dan in de mail ook de link voor de ZOOM afspraak.
Extra opties
Er zijn heel erg veel extra’s voor Bookly, deze zijn wel betaald. Hier een paar opties:
Heb je vragen over welke optie voor jou nodig is? Hieronder kan je dan een afspraak maken voor een kennismaking in mijn booking systeem: